Search This Blog

Yükleniyor...

Dünden Bu Güne Moda ! 20's & 30's // No:1

Hayatın olmazsa olmazlarındandır moda.Giyinmek bir ihtiyaç, bir içgüdü olarak ortaya çıkmış.Daha sonra bir şıklık yarışına dönüşüp moda evlerinin açılmasıyla beraber büyük bir pazara dönüşmüştür. Dış görünüşümüzün önemi günümüzde artık kalite ve prestijde yer sahibi olmuştur.

Peki bu ne ile başladı nereye gidiyor diye düşünüp hiç merak etmediniz mi ? O zaman sizi şöyle alalım rahatlayın biraz.20. yüyılın başında başlayan şıklık yarışının başladığı yerden günümüze kadarki gelişimini bende sizler kadar merak ediyorum. Ne duruyoruz ozaman ! Başlsın ! Ayırca zaman makinesini kullanmamıza izin verdiği için Doctor'a müteşekkirim.

1920'lerde Paris...

Paristeyim gençler. Zaman makinesini bulmuşum haberim yok.Bunu hikayesini anlatırım sonra. Champs-Élysées'de (Okunuşu için tık !!)

Ne kadar zengin kadın varsa payetleri,kürkleri,şaşaalı detayları,püsküllü kabarık,korseli elbiseleri,dalgalı saçları,uzun eldivenleri,şapkaları,saç aksesuarları ile maşallah ayaklı butik gibi hepsi. Bir şatavat bir şatavat ... Terzilik revaçtaki meslek.Coco bebeğim nerdesin diye haykırmak istiyorum ! Tabi bu biraz zor.Zengin mekanı olmaz öyle şey.










 






Coco revactaki modacı.Fransız modasını sallayan kadın.31 Cambon Road'daki butiğini görmek isterim. Ama ilerlemek lazım değil mi ? Şööyle aşağıya doğru yürüyeyim. Aman tanrım Chanel ! Hemde en Coco'sundan. Tanrım şu kadındaki sadeliğe bak ! Başka bir şey istesem olacakmış sanki. Daha az şatavat istesem nasıl olurdu ? Merak ettim şimdi 10 yıl sonra neler olmuş ki. Bu kadınlar Hala böyle mi giyiniyor acaba ? Hazır mısınız 10 yıl sonraya gitmeye. Coco'da bizimle olacak.Gözleriniz kapatın. Veee ciiuuuvv !!!


31 Cambon Road.Meşhur aynalı merdiveni yapıyorlarmış.Kadınların yalancısıyım vallahi.Tüm Champs-Élysées'de bunu konusuyorlar. İlgimi çekti.Kulak misafiri oldum.


1930'larda Paris...


Hmm. Fransız kadınlar sadelikle  bana O La La ! dedirtti. Modacılar iyi çalışmış.Kadın formunu iyi vurgulamışlar.Giysilere yumuşak hatlar kazandırarak feminen bir hava verilmiş, yuvarlak büst, yarım çember veya üçgen vatkalı omuzlar ile ince beller kullanılmış. 










2. Dünya savaşı başlıyor ! Dııdıdıdıd fiiuuuv ! Savaşın başlaması modayıda etkiliyor efendim. Gece elbiseleri tayyör oluyor. Korselerin yapındaki demirler toplanıyor. Silah yapımında kullanılıyor.  
Chanel için bir kabus başlıyor. En  güçlü rakibi Dior Fransız modasınındaki yerini sağlama alıyor.Chanel'in tahtı tehlikede. Coco butiğini kapayıp çiftliğine kaçıyor savaş nedeniyle.300 personel çalıştırdığını duymuştım. Ah kadın, heryerde kadındır. Dedikoduyu pek sever. Coconun Boy Capel'i finanse ettiğini söylüyorlar.Sonrada kırkırdıyorlar.Şu kadınlaarr ! Bu arada her yer Chanel No:5 kokuyor !
Bu kadın bir idol olmuş ! Bazı kadınların pantolon giyindiğini ve bunların C.C.'nin işi olduğunu konusuşuyorlar. Oh mon Deiu !



Coco yerini Diora kaptırmaz umarım. 1939'dan aktardıklarım bunlar hadi sizle 1940'lara gidelim.Kapayın gözlerinizi. Tamam biliyorum burada kalmak hepimiz istiyoruz. Hepimiz mi ? Tamam biraz mola verebiliriz. Galiba.Capitaine! . Je veux donner une petite pause...

Lady Dior.



 Derinlerden... Vous n'auriez pas vu Coco? Coco dans l'Trocadero ...





6 yorum:

Adsız dedi ki...

harika olmuş ayrıca şarkıya bayıldım

efegeozden dedi ki...

Çok teşekür ederim. :)

Sanemiko dedi ki...

o kadar güzel,samimi bir anlatım olmuş ki bayıldım:) yine ellerine sağlık:)

efegeozden dedi ki...

Sanemiiimm yüreğine sağlık bir tanesin ! :))

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Edim seversin demekte haklısın
MODA GEÇER STİL KALIR
nokta
bu arada şu font görünümünü stili normal yap annem sayfa pop up olacak
oo okumadın demek blogger bilgilerini
ve yeni hesabınla seni takibe alanları takibe al google readerı aç rssi oradanbak sonra ok mucxx

Sanemiko dedi ki...

yeni yazıı bekliyoruzzzzz artıkk hadiii:)